Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 400/2013 Wójta Gminy Nieporęt z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie ustalenia Regulaminu „Nieporęckiej Karty Rodziny 3+” oraz wzoru porozumienia zawieranego z Partnerami Programu
§1
Niniejszy Regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, określa:
- zasady wydawania „Nieporęckiej Karty Rodziny 3+” członkom rodzin wielodzietnych;
- zasady korzystania z „Nieporęckiej Karty Rodziny 3+” przez członków rodzin wielodzietnych;
- wzór „Nieporęckiej Karty Rodziny 3+”;
- wzór Wniosku o wydanie „Nieporęckiej Karty Rodziny 3+”;
- wzór Wniosku o przystąpienie podmiotu jako Partnera programu „Nieporęcka Karta Rodziny 3+”;
- logo programu „Nieporęcka Karta Rodziny 3+”.
§2
- „Nieporęcka Karta Rodziny 3+”, zwana dalej „Kartą”, wydawana jest rodzinom zamieszkałym w Gminie Nieporęt, mającym na utrzymaniu co najmniej troje dzieci w wieku do 18 roku życia lub do 24 roku życia w przypadku, gdy dziecko uczy się lub studiuje.
- Dokument w postaci Karty wydawany jest w celu potwierdzenia uprawnień do korzystania z ulg i zwolnień przewidzianych Gminnym programem „Nieporęcka Karta Rodziny 3+”.
- Karta nie jest kartą płatniczą, kredytową ani też nie zastępuje żadnej formy płatności.
§3
- Karta wydawana jest każdemu członkowi uprawnionej rodziny wielodzietnej.
- Dla wszystkich rodzin wielodzietnych obowiązuje jeden rodzaj Karty.
§4
- Wydanie Karty następuje na wniosek uprawnionych członków rodziny
- Wypełniony i podpisany wniosek o wydanie „Nieporęckiej Karty Rodziny 3+” należy złożyć w Urzędzie Gminy Nieporęt, Plac Wolności 1, w godzinach pracy Urzędu.
- Do Wniosku należy załączyć następujące dokumenty:
- zaświadczenie z placówki edukacyjnej lub kserokopię legitymacji (oryginał do wglądu) lub inny dokument potwierdzający kontynuację nauki przez dzieci powyżej 18 roku życia,
- w przypadku rodzin zastępczych lub opiekuna prawnego – kserokopię prawomocnego orzeczenia sądu o ustanowieniu rodziny zastępczej lub ustanowieniu opiekuna prawnego (oryginał do wglądu).
- Osoby wnioskujące o wydanie Karty zobowiązane są do wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych we wniosku o wydanie Karty, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z póz’n. zm.) przez podmioty uprawnione do realizacji Programu.
- Wniosek o wydanie Karty może złożyć rodzic/opiekun prawny.
- Druki wniosków o wydanie Karty są dostępne w kancelarii Urzędu, w Dziale Spraw Obywatelskich i USC, pok. nr 3 oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy Nieporęt – www.nieporet.p1
- Karta wydawana jest przez Wójta Gminy Nieporęt po weryfikacji wniosku, nie później niż w terminie 21 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
- Karty wydaje się równocześnie wszystkim uprawnionym członkom rodziny, z zastrzeżeniem że osobą upoważnioną do odbioru tych Kart jest rodzic/opiekun prawny.
- Właścicielem Karty jest Urząd Gminy Nieporęt. W przypadku znalezienia zagubionej Karty, należy ją zwrócić na adres: Urząd Gminy Nieporęt, Plac Wolności 1, 05-126 Nieporęt.
- Kartę wydaje się na czas określony, w tym:
- na okres do 1 roku, lub
- na okres spełniania przez osobę uprawnioną warunków uczestnictwa w Programie nie dłuższy jednak niż 3 lata, z zastrzeżeniem ust 11.
- Termin ważności Karty ustala się przy uwzględnieniu wieku dziecka, przy czym:
- termin ważności Kart wydanych na okres do 1 roku – dotyczy rodzin, w których najstarsze dziecko w chwili złożenia wniosku o wydanie Karty ukończyło 18 rok życia;
- termin ważności Kart wydanych na okres do 3 lat – dotyczy rodzin, w których najstarsze dziecko w chwili złożenia wniosku o wydanie Karty nie ukończyło 15 roku życia.
- Karta jest ważna wyłącznie z dokumentem potwierdzającym tożsamość osoby uprawnionej (dowód osobisty, paszport, legitymacja służbowa, legitymacja szkolna, legitymacja studencka), z zastrzeżeniem, że w przypadku dzieci nie posiadających dokumentu tożsamości, Karta jest ważna wraz z Kartą rodzica/opiekuna prawnego łącznie z dokumentem potwierdzającym tożsamość rodzica/opiekuna. Nieokazanie wraz z Kartą określonych wyżej dokumentów może być powodem odmowy udzielenia ulg związanych z przyznaniem Karty.
- Karta określa:
- oznaczenie: „Nieporęcka Karta Rodziny 3+;
- numer Karty;
- termin ważności Karty;
- nazwisko i imię posiadacza Karty,
- informację, o której mowa w pkt 12.
- Termin ważności Karty będzie liczony od miesiąca/roku złożenia kompletnego wniosku o przyznanie Karty do ostatniego miesiąca/roku, do którego Karta została wydana.
- Po upływie okresu ważności Karty, rodzina uprawniona może złożyć wniosek o Wydanie nowej Karty na kolejny okres.
- W przypadku utraty i uszkodzenia Karty lub zmiany danych zawartych w Karcie, posiadacz Karty zobowiązany jest zawiadomić Urząd Gminy Nieporęt, składając jednocześnie wniosek o wydanie nowej Karty.
- W przypadku wygaśnięcia uprawnień do posiadania Karty, osoba uprawniona, w tym rodzic/opiekun prawny, pełnoletni członek rodziny zobowiązana jest do niezwłocznego zwrotu Karty do Urzędu Gminy Nieporęt.
- Rodzina może zrezygnować z Karty w każdym czasie trwania Programu poprzez zwrot Karty wraz z pisemnym oświadczeniem 0 rezygnacji z Karty złożonym w Urzędzie Gminy.
- Karta ma charakter osobisty i nie może być udostępniana/ uzyczana innym osobom.
- W przypadku nieodebrania Karty po upływie 12 miesięcy od złożenia wniosku o jej wydanie Karta podlega zniszczeniu.
§5
Wykaz ulg związanych z przyznaniem Karty oraz wykaz Partnerów Programu będzie udostępniony na stronie internetowej Urzędu Gminy Nieporęt.
§6
Gmina Nieporęt nie ponosi odpowiedzialności za zniżki, ulgi i inne oferty proponowane przez Partnerów Programu rodzinom uprawnionym do Karty.
§7
- Sprawy związane z wydawaniem Kart osobom uprawnionym załatwiane są w Urzędzie Gminy Nieporęt przez Dział Spraw Obywatelskich i USC, który prowadzi ewidencję rodzin, którym wydano Kartę.
- Sprawy dotyczące Partnerów Programu załatwiane są w Urzędzie Gminy Nieporęt przez Dział Informacji Publicznej i Promocji Gminy, który prowadzi ewidencję Partnerów Programu