Informacja o utrudnieniach w pracy Działu Spraw Obywatelskich i USC Urzędu Gminy Nieporęt
Uprzejmie informujemy, iż z dniem 1 marca 2015 roku ruszył System Rejestrów Państwowych (SRP), na którym będą pracować wszystkie urzędy w Polsce z zakresu ewidencji ludności, wydawania dowodów osobistych i rejestracji stanu cywilnego.
Przyjęte rozwiązania, mimo że docelowo mają być dla klientów korzystne, to w pierwszym okresie po ich wprowadzeniu mogą powodować wydłużenie czasu załatwiania spraw (obsługi danego klienta urzędu).
Wydłużeniu może ulec czas obsługi klientów w zakresie ewidencji ludności, wydawania dowodów osobistych i rejestracji stanu cywilnego wyłącznie wynikające z niskiej stabilności sytemu SPR.
Utrudnienia mają związek z tworzonym przez MSW od kilku lat systemem opartym na budowie centralnych rejestrów i nie są zależne od tutejszego Urzędu Gminy. Aplikacja informatyczna, która ma wspierać System Rejestrów Państwowych obarczona jest wadami i stale modyfikowana.
W związku z powyższym prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość.